Open Shogi School/はじめての将棋教室

4月11日の日曜日、桜祭りのイベントとして、「Open Shogi School/はじめての将棋教室」を紀伊国屋サンフランシスコ店前にて開催しました。沢山の方々にご参加いただき、ありがとうございました。

On April 11th, we held a Shogi event "Open Shogi School" as a part of Cherry Blossom Festival in front of Kinokuniya SF. There were a lot of participants and we thank all of you who attended and enjoyed the Shogi event.

最初に、ゲストとしてお招きした野月浩貴七段から将棋の歴史、作法、楽しみ方などをご教授いただきました。そのあと、中井広恵女流六段を交えて、参加者に将棋指導を行いました。

Mr. Hirotaka Noduki 7-dan discussed about the history of Shogi, the manner needed to play Shogi, and how to move the pieces. Then, Mrs. Hiroe Nakai 6-dan and Mr. Nozuki gave lesson Shogi with most of the participants.


悪天候であったにもかかわらず、お子様連れの方々が多く参加してくださり、大変盛況でした。
当日の写真アルバムは、こちらをご覧ください。

http://f.hatena.ne.jp/sfshogi/2010Event/